Reorganizácia
Reorganizácia má ekonomické odôvodnenie. Trhy sú darwinovskými nástrojmi v sociálnej sfére a aby sa prispôsobili zmenám na trhu, spoločnosti by sa mali občas reorganizovať. Je to adaptívna reakcia.
Tu je typický reorganizačný cyklus založený na odporúčaní toho, kto je v tom čase vládnucim konzultantom:
- Na základe dôkladnej štúdie konzultantov sa spoločnosť reorganizuje podľa regiónov na základe rastúceho predaja v krajinách, v ktorých podniká.
- Keď to nepomôže, spoločnosť sa riadi novým grafom konzultantov, ktorý reorganizuje pozdĺž strategických účtov, nie predajných regiónov. Jedná sa o veľkých zákazníkov. Keď potom prichádza nová spoločnosť s novým produktom, zákazník k nemu príde s radosťou.
- Spoločnosť potom najme novú poradenskú firmu, ktorá odporúča reorganizáciu podľa regiónov (opäť) alebo podľa produktovej línie alebo obchodnej oblasti, ktorá opäť nefunguje.
- Spoločnosť sa potom vracia ku kroku 2, ale to je úplne iné a nie opakované kompulzívne konanie, pretože organizačná schéma používa štyri farby pre ziskovosť, nie len tri ako v starom grafe bývalých konzultantov.
Rast
Prečo sa spoločnosti obávajú rastu? Existuje niekoľko dobrých dôvodov a jeden zlý. Tu sú dobré dôvody: Rast je motivujúci. To znamená väčšiu trhovú silu. Znamená to vyššie zisky.
Tu je zlý dôvod. Ak ste krátkodobý investor vo verejnej spoločnosti, kupujete akcie. Keď sa trhy zmenia, najlepšou stratégiou je niekedy znížiť ciele rastu, nie ich zvýšiť. Je to jadro konkurencie ako zručnosti, ktorá vyžaduje čestnosť a zrozumiteľnosť. Ale čo je dobré pre obchod, nie je vždy dobré pre niektorých krátkodobých akcionárov
Základnými cieľmi rastu je presvedčenie – nevysvetliteľné, hlboko zakorenené a nepodložené žiadnym dôkazom – že ak zostanete stáť, zomriete. Je to darwinovský inštinkt prežitia.
V týchto dňoch je však dôležité sa pýtať sami seba: Kto hovorí, že rast je taký potrebný? Čo je zlé na stabilite? Čo je zlé na tom, že ste spokojní s tým, kde sa nachádzate, a uistite sa, že budete pokračovať v tomto výkone.